Nejsou stejné
„Chci své děti dobře vychovávat, ale co platí a jedno, nefunguje na druhé.“ „To dítě je úplně jiné než já, nerozumím mu, co s tím?“
Chceme děti vychovávat správně, ale málo se zamýšlíme nad tím, co je správné právě pro naše dítě.
Děti nejsou stejné. Už od mala hraje v jejich vývoji významnou roli typ osobnosti, který je dán vrozeným „nastavením mozku“. To se odráží v klíčových potřebách dítěte a vlohách pro rozvoj dovedností. Tak například některé děti potřebují především stabilitu a předvídatelnost, jiné neustálý přísun nových podnětů. Některé děti se přirozeně vciťují do druhých, jiné se musí empatii učit na základě logiky.
Na příkladech konkrétních dětí si ukážeme, jak se liší různé typy osobností od nejútlejšího věku a co to znamená pro jejich výchovu a vzdělávání.
Jsem psycholožka a přes 20 let poskytuji poradenství dospělým i dětem, školám i firmám, v oblasti výchovy, vzdělávání, motivace, osobního rozvoje i práce s týmy.
Ve své práci využívám Teorii typů, díky které můžeme rozumět vrozeným rozdílům mezi lidmi a využívat je ke zlepšení výchovy, učení, komunikace a spolupráce.
Autorka knihy NEJSOU STEJNÉ: Jak díky Teorii typů porozumět dětem i sami sobě. Mea Gnosis, Praha, 2018